Cuba - Reisverslag uit Havana, Cuba van tinkerbelle - WaarBenJij.nu Cuba - Reisverslag uit Havana, Cuba van tinkerbelle - WaarBenJij.nu

Cuba

Door: marieke

Blijf op de hoogte en volg

08 Januari 2010 | Cuba, Havana

Cuba!!

Net een uurtje van de cayman eilanden vliegen ligt Cuba het communistische eiland in de caribean.
Havana, sigaren, cuba libre,Jazz,salsa, spaanse invloeden en natuurlijk Che en Fidel. Zij staan hier op een voetstuk. En als ik zeg op een voetstuk dan bedoel ik ook idolaat ervan zijn, adoreren. Overal komt je het duo tegen. Op auto's, huizen, vlaggen etc.
Ik vertrok vol goede moed met een rugzak vol zomer kleren naar Cuba. Kan nooit koud zijn een uurtje verderop. Nou mis. Het is hier steenkoud. 17 gr met bewolking. Ach ja hebben we ook nog nooit meegemaakt zeggen ze. Nee daar koop ik wat voor... BRRRR! Maar goed.De eerste dagen sliepen we in een casa bij mensen thuis. Ze mogen niet meer dan 2 kamers per huishouden verhuren maar daar hebben ze lak aan. Een kamer ergens achteraf en sssst voor niemand open doen he?! nee nee. De huis eigenaar george had ook nog wat tips. Never trust anyone on the street for buy sigars or change money. No Mister. En natuurlijk probeerde George ook ons via via weer naar familie te sturen door heel cuba. Het verschilt ook niks met Azie. Ze hebben overal altijd wel familie en vrienden. En afzetten doen ze je over heel de wereld. Maar...Havana is een geweldige stad. De huizen, die opgeknapt zijn, zijn echt onvoorstelbaar mooi. Jammer dat het communisme alles verafschuwt wat mooi en lekker is. Tussen de spaanse invloeden vind je ook de echte gezellig betonnen oostblok gebouwen. Lekker beton geen gezelligheid aan. Het eten is niet slecht maar het is net zo smaakloos als de betonnen flats die er tussen staan. Maar omkomen van de honger doen we niet. Als je goed zoekt kom je de meest fantastische tentjes tegen met overal live muziek echte jazz, echte sigaren, mannen met hoeden en pakken en het eten is daar zeker smaakvoller. Over de auto's nog maar niet te spreken. Geen limo's hier maar gewoon een verlengde lada. De meeste mooie oude caddys rijden hier rond, grote bakbeesten van auto's.Na een paar dagen Havana maar eens het platteland op gaan zoeken. Met regen en wind in de bus, lekker warm. Van hostel naar hostel en overal waar je stopt met de bus zijn er bandjes die het wachten zeer aangenaam maken. Maar van al die kou kreeg ik toch ligtelijke griep. Kan ik ook niet meer tegen na 5 weken 30gr te hebben gehad. Ach weet je wat... als ik ziek ben wil ik ook een warme douche en een goed bed dus heb ik me maar voor 2 nachten in een betonnen blok wat ze all incl hotels noemen gestopt. Ja ik weet het maar als je koorts hebt is dat stiekem toch wel fijn. Morgen gaat het feest weer verder en gaat er gelift worden naar Playa de Largo. Dat ligt aan de 'baai van de varkens' waar ooit honderden soldaten van kennedy zijn dood geschoten die probeerde de luchtvaart van Fidel om zeep te helpen. Met deze man valt niet te spotten. Het communiceren gaat moeilijk en ik heb nu ook verdomd veel spijt dat ik niet wat beter heb opgelet bij spaanse les vroeger op school. Maar ik sprak ook geen thais of arabisch en daar heb ik me ook goed door heen geslagen dus deze keer gaat het ook zeker lukken. Veel lachen en si si zeggen dan kom je een eind. Helaas gaat het einde van mijn reis in zicht komen. Ik zal mijn reis eerder af gaan breken door omstandigheden thuis. Mijn laatste dagen vlieg ik terug naar de cayman om daar iedereen gedag te zeggen en dan terug naar Nederland.
Hele dikke kussen
Het oploaden van foto's gaat hier moeizaam dus die laat ik ff schieten.
xx

Wendy dit had echt een land voor ons geweest. Hadden we ons spaans op kunnen halen. Als jouw spaans net zo goed was als ons thais gaan we het maken hier.

Jules en Sanne van harte gefeliciteerd. Moet ergens in de buurt zijn toch?? Veel plezier in Cuba en ja shit dat we elkaar missen in havana. Maar dat borreltje op het terras gaan we snel goed maken.
xx

  • 08 Januari 2010 - 02:10

    Wendy:

    Hablo Espanol, muchacha!! Como Estas? Cuando Skype con mi?
    Heb je ook telefoon? Wil je toch nog ff spreken. Enjoy. xxx

  • 08 Januari 2010 - 08:46

    Esther:

    He lief meissie,

    Wat heb je weer een geweldig verhaal geschreven, jammer van de foto's, daar verheug ik me altijd op...
    Jammer dat je eerder naar huis moet, maar wie weet nog een bar tochtje op de schaats, ook leuk toch? Zie je gauw, dikke kus voor jou X

  • 08 Januari 2010 - 09:23

    Sanne:

    Hi Mariek,

    Dank je wel!

    Jammer dat we je niet meer op Cuba zien, maar goed dat je eerder teruggaat... Geniet nog even van de warmte op de Cayman eilanden! Ik hoop dat het over een paar weken wat warmer is op Cuba. Dat borreltje doen we ergens eind februari wel lekker warm binnen in de Gouden Leeuw! :-)

    Succes meis!! Goeie reis terug! XX

  • 09 Januari 2010 - 11:12

    Trudy:

    hoi mariek,

    wat kan je toch leuk schrijven, had het er een donderdag nog met rob over, die vond het ook allemaal leuk! geniet nog effe meid, tot gauw, trudy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Havana

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 57436

Voorgaande reizen:

20 December 2013 - 26 Januari 2014

Australie

31 December 2013 - 31 December 2013

Hallo noordelijk halfrond.

21 December 2013 - 22 December 2013

Kuala Lumpur

Landen bezocht: