pech onderweg - Reisverslag uit Boulder, Australië van tinkerbelle - WaarBenJij.nu pech onderweg - Reisverslag uit Boulder, Australië van tinkerbelle - WaarBenJij.nu

pech onderweg

Door: marieke

Blijf op de hoogte en volg

12 April 2006 | Australië, Boulder

G'day,

Dat hebben de goden toch maar weer fijn geregeld voor me.... reisje naar Australie!

Wendy en ik hebben met het hindoe nieuwjaar op Bali een jongen uit New Zealand ontmoet. En tja wat doe je als het hindoe nieuwjaar is en alle winkels en straten zijn afgesloten.
Juist ja plannen maken voor de volgende trip!
So here we are!!
Daniel woont en werkt in Australie in een mijnwerkers stadje 7 uur de woestijn in bij Perth. Ticket geboekt, overgevlogen en even gezellig vertoeven in een hostel aan het strand in een buitenwijk van Perth. En toen... Daniel ging op auto jacht en heeft een oude Ford kunnen vinden voor 900 dollar. Volgende dag alle spullen inladen en vooruit met de geit maar. 7 uur naar het oosten het land in. Dat betekent de outback in tussen de grote roadtrains touren. Gezellig!!! Maar het gaat nooit helemaal goed bij ons dus deze keer ook natuurlijk niet. Na drie uur cruisen hebben we helaas de motor opgeblazen, grote klappen en veel rook, en zelfs de 'anwb' kon er niets meer van maken. Nou daar sta je dan in een dorpje midden in het nixie. Dan maar liften.... Eerst wilden we Daniel in de bosjes verstoppen want tja twee dames doen het altijd beter met de duimpjes omhoog langs de kant van de weg. Na een half uur stopt er een dame om ons mee te nemen. Maar zij gaat niet 400 km de outback in. Dus dropt ze ons af bij het treinstation. De trein is vol en er gaat wel een bus de volgende ochtend maar om daar nu te overnachten zagen wij niet zo zitten. Dus hup terug met de rugzakken naar de highway en de duimpjes de lucht in. De eerste de beste roadtrain die langs kwam stopte. Wendy en Daniel op het bed van de chauffeur en ik op de bijrijders stoel. Met het gegrom van de motor rond je oren en probeer dan maar eens een normaal gesprek te voeren met een knauwende aussie naast je... moeilijk moeilijk. Uiteindelijk was het super gezellig en heeft de beste man ons bijna voor de deur in Kalgoorlie afgezet. Home sweet home.....???? Tja voor mij wel. Wendy gaat over twee weken terug naar huis om koninginnedag te vieren en ik ga hier op zoek naar een baan als barchick. We hebben het wel weer allemaal perfect geregeld. Huis met tuin en drie mijnwerkers!! Tja eerst een huis met 3 army mannen en nu dit weer. Met slechte mensen gaat het altijd goed ;-)

Hopelijk kan ik hier een paar maanden werken en wat centjes verdienen om mijn terug ticket naar huis te kopen en natuurlijk nog wat rond te cruisen.
Hele dikke kussen
Marieke

Mijn nummer is:+61437792523.

-Ing echt super bedankt voor de adresjes.

-Idanne was gezellig even aan de phone.

-Bionda kun je niet met Roald mee vliegen...

-Jose maak eens een foto van die buik en
stuur eens op??? Nieuwsgierig!!

-sorry swiep maar kom nog effe niet naar huis. Dikke kussen thuis.

-Pa en ma alles fijn en goed hier.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 12 April 2006 - 08:30

    Geoffrey:

    hoi marieke, leuk weer zo een story!!! moet jou ook weer gebeuren! ga je ook in de mijn werken want dan wil ik een foto!!! lijkt me erg grappig. hier alles goed. gr. geof.!!

  • 12 April 2006 - 08:39

    Els:

    Hee, Marieke, dus je bent toch gebleven! Groot gelijk, het is hier nog niet eens lente, het kikkerdril ligt vastgevroren in de vijver! Hier is alles goed, behalve dat ik nog steeds geen ander huis heb. En die buik van José, betekent dat een baby in de buik van de José die ik ken? José, als je dit leest: van harte gefeliciteerd!!! Echt geweldig.
    Veel plezier nog daar Marieke, dikke kus van Els

  • 12 April 2006 - 15:19

    Janco:

    He Miek, het gaat je goed af lees ik.Super hoor.Ik zal van de week m'n laatste termijn aan je ouders betalen.Per 1 mei zit 't erop.Ik ga je nog persoonlijke bedanken als je ooit nog terugkomt.Hou je taai stuk en we spreken elkaar.
    kus

  • 14 April 2006 - 07:55

    Rossi:

    Hoi Liefie,
    Weet niet wat ik moet zeggen... super daar!!! Blijf maar lekker daar hoor!! Hier mis je echt helemaal niks en die koninginnedag levert niet eens een vrije dag op dus das ook al niks dit jaar :(
    Tot op dit moment zijn alle uitslagen nog negatief dus niks gevonden. Denk dat het allergie voor melkprodukten is dus dat ben ik momenteel aan het uitproberen...
    Hele dikke kus ook voor Wendy en tot mailens

  • 14 April 2006 - 15:36

    Kiki:

    hey girl!
    Echt tof,... weer in Aussie. Je houdt het wel uit he?

    Een heel goed plan om samen te bbq n! Moeten we idd ff regelen!Maar wat moet je nou weer in de middle of nowhere?

    Haha jij komt ook overal he!?
    Heel veel plezier en we zien je in Aussie!

    x
    Dikke kus kiki & chanti

  • 15 April 2006 - 15:32

    DeSchoen:

    He de Waal, kwam er gister achter dat je telnummer niet meer werkt en mijn smsjes dus niet aankomen.. Dan maar even langs deze weg.. De langverwachte foto krijg je nog (sorry voor het lange wachten) heb alleen laptop even niet tot mijn beschikking.. Net met Dik afgsproken voor Pinksteren!! Have fun daar!

    X Schoen

  • 20 April 2006 - 08:47

    José:

    He meis, Lekker dat je down under zit joh! bij bij is alles 'down under'ook goed en de foto's zijn in de maak. Els als je dit leest ja, dit ik josé en ze verwacht er twee!!!
    Dikke kussen.

  • 22 April 2006 - 23:44

    Niekolaas:

    ROADTRAIN VET!!!!!!!!!!!
    Ik ga morgen naar Taipei en dan terug naar Nederland...oooh no.
    Geniet en beleef!!

  • 28 April 2006 - 13:05

    Marnie.Michèl, Yanna En Zenna:

    Ja...ze is veilig thuis gekomen...wel saai zo zonder haar, he????

    Nog veel plezier daar tussen de mijnwerkers!

  • 30 April 2006 - 10:09

    Wendy:

    niet terugkomen hoor...d'r is niks aan hier. Mis jullie!! xxx wendy

  • 01 Mei 2006 - 19:53

    Rian:

    Wanneer kom je weer naar Nederland Marieke?

    Liefs,
    Rian.

  • 04 Mei 2006 - 11:25

    Erik:

    Hoii Marieke,

    Tja.. voor mij zit de trip erop. 12 Mei vlieg ik terug naar Amsterdam ;-(

    Jij nog 2 maanden, hmmm lekker. Geniet ervan en als je terug bent dan moeten we zeker een x verhalen wisselen onder het genot van een biertje natuurlijk.. Have funnn.

  • 05 Mei 2006 - 03:38

    Erik:

    Aaah... wat vertel je me nou. De belastingdienst achter je aan?

    Run..baby...run

  • 08 Mei 2006 - 08:25

    Willian:

    heej, wel een beetje laat he? leuke verhaaltjes heb je! veel plezier nog en laat de goden je daar nog maar ff houden, hier is geen f*ck te beleven. groetjes wil

  • 12 September 2006 - 20:01

    Danielle:

    Hey Marieke,(leraresje)
    Ik heb al je fotootjes bekeken echt super gaaf allemaal. Als ik zie wat jij allemaal gedaan heb krijg ik ook een beetje kriebels. Maar moet dat eerst maar eens gaan sparen

    tot morgen !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Boulder

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 57436

Voorgaande reizen:

20 December 2013 - 26 Januari 2014

Australie

31 December 2013 - 31 December 2013

Hallo noordelijk halfrond.

21 December 2013 - 22 December 2013

Kuala Lumpur

Landen bezocht: