Hallo noordelijk halfrond. - Reisverslagen van - WaarBenJij.nu Hallo noordelijk halfrond. - Reisverslagen van - WaarBenJij.nu

Hallo noordelijk halfrond.

Merry Xmas, ho ho
Veilig en wel op Melbourne geland. Taxi driver gevonden om ons naar de camper te brengen. Onze indische taxi driver is niet zo goed. We smashen bijna tot 3x toe in de muur van de tunnel. Sorry my friend, first day, you'll get discount! WTF lijkt Azie wel. Levend aangekomen bij ons kleurrijke campertje met speciale Nederlandse tekst (zie foto). De trip van meer dan 3500 km kan beginnen. Met wat bewolking en maar 19gr rijden we Melbourne uit langs de kust naar Lorne waar we met Roald (bionda's broer) hebben afgesproken voor een lunch en een kop koffie, gezellig! We vervolgen onze weg, rijdend aan de linkerkant wel te verstaan, langs de great ocean road waar we impossante rotspartijen in de oceaan zien. Het nieuwe woord van de dikke van dalen gebruiken we goed en overal worden selfies gemaakt, ha ha. Na een paar 100 km zoeken we een camping op. Nieuwsgierig naar wat de volgende dag ons gaat brengen. En de volgende dag brengt ons mooie plaatjes en herinneringen. zoals the Blue Lake waar het water in november binnen 4dgn van donkergrijs naar kobalt blauw veranderd. Heel langzaam verlaten we de wat drukkere gebieden en komen we aan op de grote vlaktes waar de temperatuur stijgt en het huizen aantal drastisch daalt. Via kleine dorpjes, ala 't Hoad, langs de big lobster de avond zon tegemoet. Weer is er een dag om. Rond 19.00 uur rijden we een klein dorpje binnen met uitzicht over een meer, pelikanen begroeten ons. Uitpakken voor het avond eten. Adamo ontpopt zich als onze eigen Herman den Bleiker himself! Heerlijke steak met koolsalade. Deze nacht wordt het wild camperen. Van de weg af een dirtroad op, kangaroos jumpen door het land, geweldig! Ergens tussen de bosjes een plekje gevonden. De lucht kleurt rood en zo ook de bloten delen van je lichaam want de muggen weten er wel raad mee. Al snel is iedereen verrot gestoken dus snel slapen. Overdag stijgt de temperatuur tot boven de 30gr en 's nacht maar een graadje of 15. Koud dus!
Bijna linksaf de grote vlakte op! Port augusta inzicht. Yihaa!