Kuala Lumpur - Reisverslagen van - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslagen van - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

En dan ineens ben je in KL!
Ontzettend goede vlucht gehad, sta je bij de bagage band zie je ineens Corretje en Jacq.
Gezellig we zijn compleet en het kan beginnen.
Hop hop in de taxi en down town mister taxi driver. Langzaam 'druppelen' , het regent dat het giet, we het centrum in. Tropische buien, lekker warm maar duurt maar even. Even douchen in het hotel en dan de stad in om eten te scoren. China town wordt het! Kleine straatje waar de peper op je ogen en keel slaat en de lampionnetjes bungelen aan de Bettie spaghetti bossen stroomdraden. Kleine eettentjes op de stoep. Plastic tafeltjes en stoeltjes waar je aan vast blijft kleven van de sticky zooi maar de pils is koud en het eten buutengeweun! De volgende dag schijnt de zon en is het zinderend heet in de metropool. Teenslippers aan en op naar de twintowers die staan te schitteren in de zon. De fastfood ketens vieren hier hoogtij want op elke meter word je verleid door een reclame voor fastfood. De gemiddelde Aziaat is dan ook niet meer zo dun als dat ze ooit waren. Zwetend en puffend banen wij ons een weg door de stad. Petrononastowers, in 1 woord prachtig. Binnen een shopping mall met alle dure merken en zo groot om je dagen in te vermaken. Buiten een prachtig park met fonteinen. De crisis is hier nog niet want je kunt over de koppen lopen en het is dringen bij de roltrappen. Hello Azië! Bijkomend in de airco met een kop koffie zitten we moed te verzamelen om weer naar buiten te gaan om de centre point tower te gaan bezoeken. Dat is de euromast van KL. De euromast is met z'n 182 mtr de 1 na laagste van de wereld en de centre point tower van KL de 1 na hoogste van de wereld met zo'n 385 mtr. Een prachtig uitzicht over de stad waar je nu pas echt goed kan zien dat de stad in de jungle is gebouwd. De dag vliegt voorbij en voordat we het weten mogen we weer met friend mister taxi driver naar de airport om door te vliegen naar Australië .