Goudkoorts - Reisverslag uit Boulder, Australië van tinkerbelle - WaarBenJij.nu Goudkoorts - Reisverslag uit Boulder, Australië van tinkerbelle - WaarBenJij.nu

Goudkoorts

Door: marieke

12 Juni 2006 | Australië, Boulder

De tropische temperaturen zijn gearriveerd hoorde ik... Ik kom eraan!!!

Mijn laatste paar weekjes in dit fijne land zijn ingegaan. Ben de afgelopen paar weken erg druk geweest met werken, ondanks de belastingdienst,maar ook met leuke dingen doen.

Wendy is een paar weken geleden weer gearriveerd in Kalgoorlie dus de tribe is weer compleet en het huis tot aan de nok toe gevuld!

Een paar weken geleden heeft 1 van de klanten uit de kroeg Wendy en mij uitgenodigd om goud te gaan zoeken met de detector. Tommy is zijn naam en hij woont en werkt al meer dan 35 jaar in Australie. Maar Tommy is geboren en getogen in het limburgse Heerlen, gezellig heel de dag limburgs lullen!! Nou we gaan een dagje mee, spulletjes in de auto en hobbel de bobbel voor een uur. Veel rood zand en stof, hier en daar een kangeroo of arend maar meer zie je hier ook niet. Mooi plekje gezocht op de goudkaart en dan maar beginnen. Tuigje om, koptelefoon op en zwiepen van links naar rechts met je detector. Tommy maar aanwijzingen (commando's) geven en wij maar graven, zeven en kruipen door het stof op zoek naar het blinkende spul... Veel verschillende piepjes op mijn koptelefoon gehoord maar helaas geen goud gevonden.

Ben de laatste paar weken aan het werk in Leonora. Dat is een klein dorpje zo'n 4 uur vanwaar ik normaal 'woon' nog verder de outback in. Leonora heeft 1 verharde weg wat tevens de doorgaande 'highway' is 30 huizen en 2 kroegen. Elke dag veel upsidedowners (kale hoofden lange baarden)aan de bar. Veel bier en veel geschreeuw. Doordat er maar zo'n 10 vrouwen in dit dorp wonen is er aan aandacht geen gebrek. Zodra ze hier 1 stukje huid zien van een arm of een been slaan ze op tilt. Ze schromen er ook niet voor om je erg onbeschofte voorstellen te doen voor na werktijd. Tegen goede betaling natuurlijk... Want ze sterven hier in het geld. Nou ik bedank vriendelijk en vul de glazen nog maar eens met bier. Maar tussen de rotte appels zit er altijd wel een goede en dat is Slim. Slim is ook een upsidedowner van zo'n denk ik 150 kg en misschien 5 tanden nog in zijn mond. Maar zeer vriendelijk en hij rijdt een roadtrain en ik mocht mee!
Lekker vroeg opstaan, brrrr errug koud zo in de morgen. Truckje in en de trailers ophalen, ja ja 4 trailers in totaal. Dat is een lengte van zo'n 53 meter met 138 wielen en meer dan 1000pk. We gaan gemiddeld zo'n 95km/h en we kunnen helaas voor niets of niemand stoppen. De remweg is meer dan een kilometer dus dat heeft geen zin. Dus helaas voor kangeroos, arenden, koeien maar soms ook een dronken abbo. Als ze een abbo raken hoeven ze niet te stoppen maar alleen te melden bij het volgende dorp dat ze denken dat ze er 1 hebben overreden. Yakkie een wild volkje hier en soms erg racistisch naar de abbo's. Wij hebben gelukkig niets geraakt onderweg. We zijn in de minesite geweest en 170 ton aan nikkel en zand opgehaald en dat naar de fabriek gebracht waar het wordt gesmolten. Bij elkaar zo'n 300km gereden. Veel lange wegen, stof bosjes en veel dode dieren langs de kant van de weg gezien. Het was de moeite waard en heb er een grote vriend bij! ;-)

Verder heb ik natuurlijk zondag avond(bij ons) naar de wedstrijd nederland- servie gekeken. Hier in het dorp werkt nog een nederlands stel dus in het oranje gekleed naar de kroeg en op het grote scherm gekeken!! Erg gezellig en met veel commentaar van de aussies want soccer is toch geen echte sport. Ze vinden rugby veel mooier en beter... tja!

Vlieg over een paar weken weer terug naar Nederland en ben rond 1 juli weer in het dorp!! Dus Renesse en Goedereede ik kom eraan.

Veel liefs en tot snel Marieke

- Bionda hele fijne vakantie en geniet ervan.
- Idanne zet de rose maar koud...

• 12 Juni 2006 - 07:24

Rossi:

Alvast een goede reis terug en breng maar heel veel mooi weer mee!!!!!!
    Ik zie je snel XXX

• 12 Juni 2006 - 07:54

Sandra:

Gezellig dat je weer terug komt. Geniet nog even van de laatste weekjes en tot gauw!
    -x-

• 12 Juni 2006 - 08:46

Niekolaas:

Mooi man in een road train rijden!!! Goeie reis terug alvast.

greets Niek

• 13 Juni 2006 - 13:56

Kees:

Ja, fijn hoor. En wij mogen nog in Leonora blijven zitten. In de kou! Maar het was wel gezellig.

• 15 Juni 2006 - 20:01

Mona:

Gelukkig op jouw site wel nog wat verhalen over Aus kunnen lezen.... Maar gelukkig heeft wen ook weer internet dus kunnen we weer even contacten met haar. Nog even een hele fijne tijd in Aus en een veilige weg terug..... Tot snel

• 19 Juni 2006 - 07:13

José:

Hé riekie, Grappig die upsidedowners! Mooie foto's van de roadtrain, die kun je je hier niet voorstellen. Hier alles goed, aardige voetbal ingeslikt intusse! Spannend om je snel weer te zien! Geniet je nog even?! see u soon! kus.

• 19 Juni 2006 - 12:34

Kees En Nicole:

Hey!! Hoe gaat ie! Hier in Leonora nog altijd hard aan het werk! ;-) Langskomen in Kal gaat niet meer lukken... We hebben pas over tien dagen weer vrij en ieder apart!
    Nog twee weekjes en dan alweer naar Nederland!Enjoy! Wij hebben zin om weer verder te reizen!

Cheers Nicole en Kees!

• 20 Juni 2006 - 03:11

Kiki:

hi gall,
    kom nog ff langs jo! hebben een campertje! eindelijk,....... hihi see ya kiki

• 21 Juni 2006 - 06:15

Wendy:

Kom morgen ws naar Kambalda! Bel je nog.
    xxx

• 21 Juni 2006 - 19:51

Bartie:

geniet nog even van je laatste daagies en een goede reis terug xxx

• 22 Juni 2006 - 11:37

Wies:

Hai Marieke wat mmak je toch fantastische avonturen mee. Hoop je in ieder geval nog een keer te zien in renesse of bij mij thuig grt wies