surfing is on! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van tinkerbelle - WaarBenJij.nu surfing is on! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van tinkerbelle - WaarBenJij.nu

surfing is on!

Door: marieke

27 Maart 2006 | Indonesië, Kuta

Surfing is on!!!

Lieve mensen!

Kuta Bali is een soort van thuiskomen! Sinds het laatste bericht zijn we weer lekker on tour geweest, maar nu zijn we weer back in business en surfing is on!! Daarover later meer.

Ff naar een optreden van de mannen van Van Katoen gekeken... bleek een vreselijke hoerentent te zijn, maar de mannen waren super blij want ze staan op Pinkpop dit jaar! 2 daagjes rustig aan en daarna .. met de brommert uiteraard weer lekker op pad geweest. Weekendtas mee en touren maar. Via de bergen en de regen naar het noorden gegaan naar Lovina....naar de dolfijnen! Lovina is mooi, maar errug stil. Prachtig hotelletje, enige gasten, maar mooi met zwembad en boot voor de dolphins. Voor dag en dauw opgestaan en no mister we hoeven geen transport hoor, wij hebben ons eigen brommertje. Ik, onze Valentino Rossi,heeft ons al kilometers zonder schade rond gereden dus dat lukt nu ook wel..... ja ja, eerste glibberige weggetje gaan we onderuit. We reden 5km per uur dus de schade was nihil en de uitlaat nog niet warm. Dus geen schrammen bulten of verbrande onderbenen.

De dolfijnen, tja sommige mensen hebben geluk en sommige mensen ietsje minder. Laten wij nou tot die laatste categorie behoren en niet heel veel, maar toch een stuk of 15 dolfijnen voorbij zien spartelen. Lief hoor. Rest van de dag beetje relaxen en het plan voor de volgende dag gemaakt. Via de noord kant naar het oosten en langs de kust naar Padang Bai. Onderweg ff gestopt voor een hapje en drankje in een van de resorts... Geen enkele gast!!! Vreselijk aan de prijs (Nederland is er niks bij) dus na 1 cola'je gedeeld te hebben (sorry no have no have more)weer verder. In Padang Bai gestopt voor de nacht en weer terug naar Kuta. Onderweg nog even iets minder geheult met de polisi... ja je mag ook hier niet door rood rijden en onze anders altijd werkende prachtige glimlachen hielpen deze keer niet... jammer hoor, maar ja ff boete betaald nog even gezellig gekletst met de mannen in het polisi hokje en weer verder.
Lekker op stap naar de Paddy's en de Bounty en 2 Nederlandse surfende noorderlingen overgehaald met ons mee te gaan naar Gili Trawangan... oh oh wat hebben ze daar een spijt van gehad en wij ook wel een beetje veel en dan overdrijf ik niet, heel veel regen!!! Lekgestoken door de muggen en zandvlooien, geen golfen voor de mannen en de laatste dag en nacht uitgerookt doordat de geesten verdreven moesten worden en wij dus in de rook van bergen en bergen aangespoelt hout en vuilnis onzelf vergast. Brandweerman Bart en onze hotelmeneer uiteindelijk toch maar ff het brandje geblust en de geesten hun gang weer laten gaan.
Op de gok naar het vliegveld in Mataram, want 5 uur op de slow boat (18 km per 5 uur!!!) doen we liever niet. Er waren nog 3 tickets voor de vlucht van 12 uur, dus Wendy zou om 16.30 een ander vluchtje nemen. Maar indonesie zou indonesie niet zijn als er toch ineens weer ergens een ticket opduikt en Wendy om 10 voor 12 de instappende passagiers inhaalt om toch nog mee te vliegen in het propellervliegtuigje (fokker 27). Onder het toeziend oog van jezus, Allah en de andere goden komen we weer heel aan in Kuta.

Weer lekker vertrouwd ons hotelletje opgezocht. Bazz (de zanger van VanKatoen) was er nog met vrouw en 4 kids, dus daar de hele dag mee gespeuld in het zwembad, broodjes met echte Nederlandse oude kaas van albert Heijn gegeten en nog een paar biertjes om de dag mee af te sluiten, want morgen ja morgen gaan we echt surfen!!
Dat was vandaag en ja we hebben echt gesurft.... althans een poging gedaan. Het stoere He kijk mij stoere surfer gevoel is nog niet langsgeweest en zelfs elegant naar het strand lopen met een surfboard geeft ons nog niet het gevoel, maar morgen ja morgen zal het dan wel komen ha ha... en anders maar niet. Wel erg lekker om weer een beetje aktief te zijn.

Op 7 april vliegen wij weer naar Kuala Lumpur en zit Indonesie er voor ons op... We moeten 30 maart nog zien te overleven, want dan is het Hindu nieuw jaar en mogen we het terrein van het hotel niet af!!! Straat niet op, niet naar strand, helemaal niks!!!Rare gewoontes hoor hier Gelukkig passen wij ons altijd goed aan en hebben we tv en dvd geregeld, dus ons oud en nieuw wordt een dvd marraton! Suggesties voor goede films zijn welkom en alles is hier voor 1 dollar te krijgen dus..schiet maar!

Vanaf 7 april weet ik nog niet waar ik naar toe ga.... Kan Australie zijn, kan Thailand zijn maar kan ook gewoon Nederland worden.
We zullen zien waar de goden mij gaan plaatsen ;-)

Veel liefs Marieke

Mooie uitspraken van locale taxichauffeurs:

-I prepare little many food

-It's better if you pay me more money

-20.000 rp is ok i give you discount, oh
sorry no change 25.000 ok?

-cannot not no have mi sorry!!

Dikke kussen

Ps Jose groei je goed????

• 27 Maart 2006 - 17:06

Ignace Vancoillie:

Niettedoen.. Tof!
    Hou je haaks, en tot horens

Ignace,

• 27 Maart 2006 - 17:39

Wies:

hoi marieke hoop voor je dat de vakantie nog lang mag duren, is altijd beter dan werken geniet er nog maar ff van grtjes wies

• 27 Maart 2006 - 20:35

Geoffrey:

echt weer een leuk reisverhaal, geniet er echt elke keer weer van. ga zo door!!!!!!!!en wat een luxe probleem heb je toch, australie, thailand, ach en ja je kan altijd nog naar nederland komen, de zomer komt er aan. wie weet kunnen we dit jaar eens afspreken om de video van kohtau te zien. gr geoffrey!!!

• 28 Maart 2006 - 09:57

Swiep:

Dolfijnen Lijken wel walvissen erg tof zeker
    7 April ?? er is nog plaast bij de imatech clan
    ik hoor je nog xxx

• 28 Maart 2006 - 11:16

Arianne:

Ik heb zo'n vaag vermoeden dat de goden jou niet naar nederland sturen...

• 29 Maart 2006 - 10:25

Kiki:

Hey girl, als je hier alles in de gaten wilt houden moet je kijken op www.pannenvanhetdak.nl daar staan alles hot shots van het weekeind op. Dikke kus en veel plezier